Jan 31, 2009

Värsked autoomanikud!!

Lõpuks leidsimegi endale sobiva auto. Oleme nüüd neljakesi Mitsubishi Magna Executive omanikud! Kokku läks auto maksma vaid 400 dollarit, ehk 3200 krooni :D Seega näkku vaid 800EEK, samapalju maksab muide 4 ööd hostelis olemist...

Auto ise on täitsa OK : 93 aasta, automaat, mootor 2,6, bensiin, universaal. Kõige suurem probleem on selles, et see ei lähe käima :)
Aga tegelikult on mingi immo jama, või siis starteri probleem. Eelmiste omanike sõnul läheb selle parandamine maksma 400dollarit, eks näis... Andres on õnneks meil autondust õppinud ning jagab autodest päris palju. Muidu sõidab auto ilusti. Väga odavalt saadud. Eelmisteks omanikeks oli selline jõukam perekond, kes tahtis autost lahti saada. Ise sõitsid nad uhke autoga, automargist ei saanud aru. Aasta tagasi ostsid nad selle Mitsubishi 3500AUDiga, müügikuulutuses oli auto hinnaks pandud 1100AUD. Kuid ilma mingisuguse tingimiseta langetasid nad hinna 400 peale. Oleksime selle auto ilmselt tasuta ka kätte saanud. Autol on mõned mõlgid ka sees, kuid see ei häiri. Auto ilmselt läheb meil veidi kallimaks maksma koos varuosade ostmisega. Kuid ikkagi saime kokkuvõttes auto väga väga soodsalt.

Raske tee autoostuni

Esimest korda läksime Andresega seda autot vaatama ühel õhtul, kui õues oli juba pime. Auto asus Perthist 30km kaugusel Armadales ning sinna pidime minema rongiga. Kuna kl 8 õhtul tehti raudtee parandustöid, siis asendati rongiliin bussiga. Bussi ootasime juba 30 minutit ning buss oli väga täis. Bussijuht sõitis kohati üle äärekivide ning pidurdused olid suht järsud. Tavaliselt sõidab rong Armadeli 30 minutiga, kuid bussijuht eksis peale tunni ajast sõitmist ära. Ta keeras ühest kohast valesti ning sõitis tupik tänavasse. Rahvas küll hüüdis bussis, et tupik on, kuid ilmselt bussijuht ei saanud sellest aru, kuna ta oli hiinlane (või mõni muu asiaat). Kui ta lõpuks aru sai, et oleme tupik tänaval, siis keeras ta suvaliselt ühele kruusateele. Kuna kruusa tee ees oli aga värav, siis sattus ta veel rohkem paanikasse ning hakkas tagurdama. Rahvas hüüdis üle bussi, et taga on kraav. Sellest ei saanud ka bussijuht aru ning jätkas tagurdamist. Kui oli juba kindel, et me sinna 1m sügavusse kraavi sõidame, siis rahvas hakkas hüüdma GO - GO - GO!!! Hiinlane sai indu juurde ja lisas kaasi ning sõitis taguotsaga kraavi :D Üks tagumine ratas jäi õhku ning ega teiselgi rattal haarduvust maapinnaga polnud. Buss seisis põhja peal. Kell oli siis umbes 10 õhtul. Seisime kuskil pärapõrgus lageda taeva all. Bussijuht ei jaganud ka midagi. Rahvast oli umbes 10ne ringis ning osadele tuli mingi auto bussi juurde järgi. Proovisime siis bussi infoliinile helistada, kuid see oli juba kinni. Mitte midagi ei saanud teha. Kõndisime siis Andresega veidi tagasi ning jäime raudteejaama juurde ootama. Peale mõningast ootamist tuli lõpuks varu buss. Vehkisime tee ääres ning bussijuht võttis meid peale. Poleks me vehkinud, poleks me samal õhtul Perthi enam tagasi saanudki. Uus buss sõitis hiinlase juurde ning hiinlane istus rooli ning sõitis Perthi tagasi. Pärast tuli välja, et ta sõitis seda bussiliini üldse esimest korda. :) Autot me esimesele korral seega vaatama ei jõudnudki. Leppisime uue aja kokku järgmiseks päevaks.

Järgmisel päeval saime Armadale´i rongiga. Auto paisitis igati OK, ainult käima ei läinud. Veidi vaatasime auto üle ning omanikud pidid autoga töökotta minema, et teada saada milles probleem. Rohkem me siis autot ei vaadanudki ning kiirustasime rongile tagasi. Saime vist viimasele rongile. Täna päeval tegime testisõitu ning ostsime auto ära.

Auto ostmisest üldiselt

Siin on kõik hostelid ja poed autokuulutusi täis. Kuulutuste jaoks on spetsiaalsed stendid. Hinnad on seal 1000-5000ni. Keskmine auto hind on 2000AUD. Tegelikult on need stendid mõeldud lihtsameelsetele, kes ei oska, ei viitsi või ei tea otsida. Stendide hinnad on kindlasti ülehinnatud. Tegelikult võib auto olla poole odavam. Nt enda auto saaksime maha müüa ligi 2000ga. Päris suur vahe. Kohalik Lääne-Austraalia kuulutuste leht on nimega Quakka. Sealt ka me oma auto üles leidsime. Kuulutusi on seal väga palju. Meenutab Soovi või Kuldset börsi. Ilmselt meil tegelikult vedas ka oma auto müüjatega.

Liiklusest

Liiklus on Austraalias vasakpoolne. Rool asub ka seega vasakul. Suunatulekang ning kojameestekang on vastupidi. Käigukang on täpselt sama nagu mujal, seega pead vasaku käega käike vahetama. Pedaalid on õnneks samas järjestuses nagu mujalgi. Hetkel on vaid Andres sõitnud, kuna tema teab autotest tunduvalt rohkem kui teised. Alguses Andresega väga turvaline sõita polnud, kuna väga raske on arvestada sellega, et nüüd asub auto sinust vasakul pool, mitte paremal pool. Oht on tee ääres parkivatele autodele otsa sõita. Varsti peaksime kõik kordamööda rooli istuma, et end liiklusega ümber harjutada.

Öömaja

Täna me päris palmi alla ei jäägi. Eile tekkis hostelis oht, et me ei saa enam seal olla, kuna kõik kohad on täis. Me olime toa küll ära reserveerinud, kuid me ei maksnud selle eest ära. Hommikul uuesti rääkima minnes oli valvelauas teine inimene, maksime toa eest ära ning saime oma tuppa üheks ööks edasi jääda. Seega kõik OK.

Homme

Homme on piirkonna ühes parimas rannas pidu. Plaanime sinna minna. Vaatab, kas autoga või mitte. Enam ei viitsi Perthis passida, tahaks kuhugi poole liikuda. Edaspidine suund on meil võetud lõunasse Margaret Riverisse, kus peaks veiniistandused olema. Esmaspäeval hakkame ilmselt sinna liikuma. Varem katsub kuskil remonditöökojas auto üle vaadata. Nädalavahetustel on kõik kinni.

Ilmast

Paar päeva on olnud pilvine, hommikul hostelist välja tulle oli uskumatu kergendus: jesss päikest ei ole:) inimene ei suuda ka millegagi rahul olla.Nüüd on ilm meil taas päikseline. Soe on. Palav lausa. Käivad jutud, et Austraaliasse peaks mingi kuumalaine tulema. Temperatuuri pidi olema siis umbes 40 kraadi. Juba 30kraadiga on siin väga palav :)

Priit F said...

Ilmast: melbourneis on põrgu kuumus hetkel, kuid liiklusest, sa ikka tahad öelda, et parempoolne liiklus ja rool paremal, ja autod mööduvad nüüd paremalt jne jne. :-)
Aga lahe, tahaks pilti näha! :)
Me käisime täna Signe ja Renega KK väikesel ralli üritusel. Oli vahva, Ziguli ralliautod.

Cribu said...

See on see teine vasak. Ma tean küll mul on ka aegajalt kas 2 vasakut või siis 2 paremat üks on ikka õigem :D