Jun 30, 2009

Wildlife Park and Fogg Dam

Päris tihe nädalavahetus oli seekord. Reede õhtul sai plaanid paika pandud ja seekord õnnestus plaanidest ka kinni pidada.

Tööjuures on lõunasöögipausid alati väga jutukad ning ühel nendest pausidest rääkis Matthew kuidas nad käisid Fogg Dami juures ja nägid seal krokodilli. Ning Martina rääkis, et Wildlife Park on kindlasti külastamist väärt. Otsustasime minna vaatama.

Laupäevane väljasõit Fogg Dam´ile

Lootuses kohata krokosid sai suund võetud Fogg Damile. Kuna meil puudus igasugune info, mida seal oodata, siis nagu ei osanudki midagi oodata. Selgus, et tegemist on märgalaga, mis on kujunenud välja suurepäraseks linnuvaatlusalaks. Maastik ise lauge, soo nagu soo ikka. Tegime väikse jalutuskäigu ning tutvusime vesirooside, mitmete lindude ja, ei saa ka mainimata jätta, hiiglasliku rusika suuruse ämblikuga.

Pühapäevane tutvus metsikute loomade ja lindudega Territory Wildlife Park´is

Laupäeva õhtul haarasin kätte tohutu hunniku turismiinfo brošüüre ja hakkasin uurima, mida see park endast võiks kujutada. Lugesin kuskilt, et 9.30 on mingite loomade toitmine ning sellega oli otsustatud, et selleks ajaks veame me end parki kohale.
Metsiku looduse parki reklaamitakse kui metsikuimat metsiku looduse kogemust, mis on üheks "peab nägema" atraktsiooniks Austraalias. Pargis saab näha ainult siinset Austraalia unikaalset floorat ja faunat. Park ise asub 400 hektaril, mis on kaetud põõsastike, märgalade, musoonmetsaga. Külastajatel on võimalus kasutada punktist punkti jõudmiseks bussi. Ka meie kasutasime bussi, mitte küll laiskuse mõttes vaid lihtsalt bussijuht tegi giiditööd ning rääkis asjadest lähemalt.
Alustasime oma ringkäiku billabongi (org, mis täitub pilgeni veega vihma ajal) juurest. Giid rääkis pikalt ja laialt billabongi ökosüsteemist ning lõpetuseks oli võimalus toita kaladega pelikane ja krokodille. Krokodillid ja pelikanid toidetud kiirustasime liivaluite juurde, mille juures algas järgmine demonstratsioon. Seekord räägiti pikemalt liivaluite ökosüsteemist ja raidest. Osadel õnnestus ka raisid toita. Meie õnn piirdus sülitavate kalade toitmisega. Kahjuks selle kala liigi nime ei tea. Sirutasime välja käe ja kalad pritsisid suuga vett vastu kätt ja kusjuures väga täpselt, umbes pooleteist meetri kõrgusele lootuses, et pillame neile ussikese. Pargi töötaja jagas ussikesi ka.
Võtsime järgmise suuna lindude esinemisele. Pargi töötajad tutvustasid erinevaid linde, keda võime Austraalias kohata. Meile oli suureks üllatuseks, et kotkas on võimeline muna purustamiseks kasutama abivahendit ehk kivi. Seda meile ka näidati (kotkas võttis kivi noka vahele ja loopis sellega muna kuni see purunes). Peale lindude vaatamist jalutasime mussoonmetsas ja vaatasime veel erinevaid linde ja loomi. Ja järg jõudid akvaariumi külastamiseni. Akvaarim üllatas meid mõlemaid kuna me ei lootnud näha tunnel-akvaariumit, millest kõnnid läbi ja kalad ja muud elukad ujuvad sust üle. Õnnestus näha ka kooruvat krokodillipoega:). Seejärel vaatasime Dingo üle ja oligi enamvähem pargile ring peale tehtud.
Uskumatu aga see rinkäik võttis meil aga 5 tundi, mis oli üle kahe korra rohkem kui arvasime:) ja samas oli kõik väga põnev. Me ei saa küll seda võrrelda Singapuri loomaaiaga aga park oli kindlasti vaatamist väärt. Kõik vaatluspunktid on korralikult välja ehitatud, korralik info ja giidid, ning pole ka probleem külastada parki ratastoolis või koos lapsevankriga.

Peale metsiku loodusega tutvumist otsustasime metsikusse loodusesse ujuma minna:). Berry Springsi park asub eelmisest pargist vaid kilomeetri kaugusel ning seal ujudes me oma pühapäevase ringreisi ka lõpetasime.

Anonymous said...

Kas see pildilolev pruun koerake ongi siis austraalia dingo?
Dingo pidi olema austr.kariloomade hirm, ainus kiskja seal maal, just hommikul kuulsin raadiost (viktoriini küsimus oli)

Elamusi kui palju. Igavust tunda pole aega. Tore!

Silvi

Siim said...

see on jah dingo. värvus võib neil varieeruda. meie oleme ainult selliseid näinud.

Helge said...

aga see dingo ei näe üldse metsik välja, pigem selline lontu...

Meil maasikad valmis ja suvi käes!

Helen said...

aga meil on veel soojem:), aga maasikaid tahaks küll, siin on need poes nii kallid, väike karbike 150 ml maksab üle 5 dollari :)

Helge said...

olete ära kadunud? Esmaspäevaks paluks uut järjejuttu!