Dec 30, 2009

Auto probleemid

Ootasime puksiiri. Helen taustal varjus istumas

27nda detsembri hommikul karavanpargist välja sõitma hakates märkasime, et tagumine rehv pole just parimas seisukorras. Tahtsime uusi rehve ostma minna, kuna oli pühapäev, siis pidasime targemaks ja odavamaks samasse karavanparki edasi jääda kui Adelaide välja sõita. 28 detsember oli veel hullem päev kui pühapäev, sest see päev oli Lõuna Austraalias riigipüha ning kõik kohad olid kinni, isegi suured toidupoed. Aga meil vedas kuna mehaanik oli korraks oma töökotta tulnud ning saime omale uued kummid.

Vahepeal polegi me muud teinud kui vaid autoga sõitnud. Tegime oma pikima otsa ka ära, üle 1100km. Vahepeal polnud mitte midagi vaadata. Üle saja kilomeetri oli sellist ala, kus ei kasvanud isegi ühtegi puud. Tegemist oli suure paekivi väljaga, mida katsid madalad põõsad.
Peale seda pikka sõitu me sõit enam nii hästi ei läinud. Sõime just ühes 1000 inimesega linnakeses oma hommikusööki ning panime ranniku äärsesse linna Esperance poole ajama. Saime sõita 5km kuni mootor sõidu pealt lihtsalt seisma jäi. Auto enam käima ei läinud. Möödasõitev auto pidas kinni ning kutsus meile linnast puksiiri. Hea, et me kuskil kaugemal seisma ei jäänud. Siinsed tüübid on autosid kohale vedanud ka üle 400km kauguselt. Autoomanikke ootas siis päris hea arve ilmselt. Meie pidime oma 5km eest maksma juba 100dollarit. Mis autoga juhtus? Hetkel ei tea me seda isegi 100%, kuid mehaanikud arvavad, et mingi süüteseade on katki. Inglise keeles on see COIL, eesti keeles võib öelda, et tegu on auto ajuga. Mingi elektroonika jama pidi olema. Odavaks see lõbu ei jää. Mehaanik ehmatas meid algul ära. Ütles, et alles parandasid sellist asja ning siis maksis ainuüksi varuosa 800dollarit. Pärast rahustas meid maha, et meie jupp maksab 150 dollari kandis. Eks ole näha, kui auto korda saab.
Hetkel me passime autoremondist üle tee ühes hostelis. Loodame, et homme saab auto kätte. Kui ei, siis enne esmaspäeva ei juhtu midagi.

Kuhu me välja jõudnud oleme? Kaugele kaugele :) Kuna tahame sellist tööd saada, millega raha koguda, siis Melbourne kant väga kasulik koht pole. Ilmselt poole kohaga tööle me saaksime, kuid tahame täis töökohta. Seetõttu võtsime pika suuna rikaste tööstuslinnade poole. Sihtpunkt on Tom Price, kus meie reisikaaslased Andres ja Timmo 3 kuud töötasid. Varuvariant on Karratha. Seal plaanime umbes 3 kuud olla ning siis tagasi Darwinisse. Seekord tahame linna tööle jääda.
Aastavahetuseks oli meil plaan jõuda Esperance'i, kus on väga ilusad rannad. Loodetavasti me sinna ka homme jõuame, kui auto korda saame. Plaanid muutuvad väga kiiresti ning ootamatult. Eks näha ole, kuhu lõppkokkuvõttes kohale jõuame. Aga Austraalia ringist on meil vaid umbes 500km puudu.
Austraalia pikim sirge maanteelõik

Kaamlid, kängurud ja miilud

JMC said...

Arvan et süütepool

Cribu said...

Head vana aasta lõppu ning uue algust.

Katrin N said...

Head aasta lõppu, toredat aasta vahetust võõral maal :) Ning ilusat uut aastat, et te ikka saate tööd ja et midagi ei juhtuks jne... Ühesõnada kõike head :)

Helen said...

Tänud kõigile, loomulikult kõikidele ka meie poolt õnnelikku uut aastat

Helen ja Siim

Signe said...

Head vana aasta lõppu :) Teil siis varsti uus aasta käes, meil alles päev. Ja oi kui lumine.... vastukaaluks teie valgele rannaliivale (kuhu loodetavasti ikka jõudsite) on meil valge lumevaip.

Anonymous said...

KallId Helen jA Siim!

Nüüd soovime teile juba head uut aastat kaugel austraalias!!!