Nov 30, 2010

Bali, Indoneesia

Enne Balile saabumist olime veidi uurimistööd teinud. Tuleb olla ettevaatlik.
Esimesed 15 minuti muljed on järgmised. Lennujaamas, olles viisa omale passi saanud suundusime oma kohvri järgi. Mingi sinises vormis tollitöötaja (tegelikult keda me pigem pidasime tollitöötajaks) jooksis mu juurde ja haaras kohvri, vaatasime veidi ringi kõigi reisijatega tehti nii. Ju siis peabki nii olema, et keegi tõmbab 50 meetrit meie ratastega kohvrit turvakontrolli väravani ja sealt edasi natuke ümber nurga. Röntgenist läbi jõudes sosistab mees aga, et maksa nn tasu tehtud töö eest. Vaatasime üksteisele arusaamatuses otsa. Teadsime, et tegemist on sulaselge röövimisega, aga mida kuramust sa teed kui tegemist on "tollitöötajaga"? Taheti 100000 ruupiat saada, lõpuks leppis 20000, kui väitsime, et meil ei ole sularaha rohkem. Sellega ei olnud trall veel läbi, õue jõudes olime koheselt ümber piiratud taksojuhtidest. Ja siis hakkas kauplemine pihta. Üsna raske olukord, kui saabud õhtul pimedas ning pole eriti teist võimalust piirajatest pääseda. Igatahes takso sai samuti üle makstud.

Meist on saanud miljonärid! Tõsi küll ruupia miljonärid. 1 AUD (11EEK) on umbes 9000 ruupiat.

Hotelli jõudes selgus, et meie booking polnud läbi läinud ning põhimõtteliselt oleme peavarjuta. Administraator plaanis meid kuhugi teise hotelli saata, kuid mingi hetk nagu selgus, et saame siiski omale toa samas hotellis. Küsisin siis üle ka palju taksosõit tavaliselt oleks pidanud maksma siia lennujaamast. Selgus, et maksime kolmekordset hinda. Aga ju meil oli vaja selliseid õppetunde, kuna nüüd peame mingi strateegia välja mõtlema kuidas hagijatega toime tulla.

Esimene päev on praeguseks möödunud. Hommikul hotellist lahkudes pidime tõdema, et oleme ikka sattunud täiesti teistsugusesse maailma. Prügi igal pool, jube palju rollereid ringi kihutamas ja liikluses ei mingeid reegleid. Peatänaval on tohutult palju müügiputkasid, kus iga kahe meetri tagant keegi üritab sind oma poodi meelitada, masaaži või maniküüri pakkuda. Ühest tüübist möödudes kõlas aga midagi ootamatut- marihuaana!! Jõdsime vaid paarkümmend minutit jalutada ja ringi uudistada kui ühel tüübil õnnestuski meid ära vedada. Selgitas, et tema ei tegele millegi müügiga. Käsil on ühe 5 tärni hotelli reklaamikampaania. Ning peame lihtaslt mingi loterii avama ning vaatama mis me kingiks saime. Siim võitis 2 T-särki ja mina aga päeva erivõidu, mille välja võtmiseks peame sinna hotelli sõitma, ning alles seal saan teada missuguse kolmest suurvõidust saan. Takso tasuta sinna ja toob tagasi ka, ainult, et oleksime valmis tund aega oma ajast seal hotellis veetma. Mis seal ikka, vaatasime üksteisele otsa, ja otsustasime minna. Lihtsalt eksperimendi mõttes, mis sellest naljast välja tuleb. Kiiret polnud meil kuhugi. Hotellis võttis meid vastu venelanna, kelle isa elab Tallinnas. Ta oli nii üllatunud, polevat enne Balil eestlasi kohanud. Me muidugi ütlesime, et ega 5 tärni hotell ei ole ka see koht kuhu üldjuhul noor rändur peatuma läheb. Rääkisime lihtsalt veidi aega juttu ja peale seda sain oma auhinna kätte milleks on 7 päevane majutus ükskõik millises nende hotelliketti kuuluvas hotellis. Hotelle on nii Euroopas, Aasias kui Austraalias. Kui see asi ikka paika peab, siis tuleb järgmine aasta ette võtta puhkus nt Hispaanias, Maltal, Kreekas või Portugalis. Nii nagu lubati toodi meid taksoga tagasi ka peatänavale ning ülejäänud päeva saatsime mööda tänavakauplejatele järjepidevalt NO NO No öeldes.

Teisel päeval otsisime kohaliku ranna üles. Rentisime endale päikesevarjuga rannatoolid. Nõme on see, et kõik müüjad kuuluvad ühte grupeeringusse. Kui ühe müüja saadad kõrge hinna pärast pikalt, lootuses et hakkab hinda alla laskma. Tegelikult jätab ta sind rahule ning järgmine müüa hakkab rannatoole edasi pakkuma. Kõik küsivad samat kõrget hinda. Raske on hinna üle kaubelda, kui kõik on ühes grupeeringus. Tavaliselt kaupleme me hinna 2-3 korda alla. Seekord õnnestus 4 korda väiksem hind saada.

Ilmad on siin suht samasugused nagu Darwinis. Üle 30ne, päike enamasti paistab, niiske, õhtuti on kerge vihmaoht.
Austraaliast on Balile hea reisida, kuna kõik on siin poole odavam. Meie hotell maksab nt 31 dollarit. Kahene tuba oma WCga, hommikusöök, bassein, koristusteenus. Austraalias sai sama raha eest osta karavanpargis 5X10m telkimsplatsi.
Bali on Aasia riikides üks kallimaid kohti, seega edaspidine reisimine peaks veel odavamaks minema. Hetkel arvutame me kõik Austraalia dollariteks ümber. Eesti kroonidega võrdlus on meil raske, kuna pole Eestis ligi 2 aastat olnud. Õllehind baaris (0,33l) on 3 dollarit ehk 30 krooni. Seega eestlastele peaks Bali igati jõukohane olema.

Austraalias saaks sama raha eest Bic Mac eine. Siin saime korralikus restoranis sellise toidu.

Rolleritele müüdakse tänavatel bensiini Absolut Vodka pudelites.

Lembit said...

Ärge enam EEK-idesse hindu ümber arvestagegi. Koju jõudes kehtib juba EUR.
Ilusat puhkust.

Siim said...

miljonite arvestamise pealt eurodele üle minna on päris keeruline. kõik numbrid kuivavad kokku.

Ketlin said...

Palju õnne, paistab päris hea võit olema!
Ja head puhkuse jätku, kadestame siin külmas Melbournes teid:(

JMC said...

0,33l õlle eest 34,56 eek on ikka röövimine küll :D

Siim said...

värskelt Austraaliast tulles tundub kõik odav. 3 dollarit oli hoopis 0,6l pudeli hind :)

JMC said...

nu siis juba isegi võib :D

Helge said...

muuseas, TV 3-lt näidati eile uut sarja Estraalia. Noortest nagu teie, kes läinud Austraaliasse, muist lausa jäänudki. Vb on teil tuttavaid ka, võite vaadata. Neljapäeviti kavas. Meie kõik vaatasime.